איכות סביבה - זיהום אוויר
אחת מהבעיות המורכבות של איכות הסביבה היא זיהום האוויר.
זיהום האוויר נוצר משימוש במנועי שריפה פנימיים, אשר הופכים דלקים לתנועה, כלומר שורפים בנזין, סולר, מזוט ועוד. החום והלחץ שנוצר מהשריפה מניעים בוכנות שנותנות כוח לתחנות כוח ליצירת חשמל ולמנועים שיוצרים תנועה כמו במכוניות או במטוסים או כל כלי תחבורה אחר. ישנם, כמובן עוד מנועים לשימוש אחר אבל אלו שני סוגי המנועים הנפוצים , אשר יוצרים את מירב זיהום האוויר.
החיים המודרניים יוצרים צורך במעבר מהיר בין מקומות מרוחקים. מעבר בין מקומות עבודה למקומות מגורים, ומעבר בין מקומות עבודה למקומות עבודה אחרים לטובת פגישות או מסחר. כמו כן החיים המודרניים מספקים תרבות של תיירות וטיולים שמצריכים אמצעי תחבורה מהירים.
למעשה הריכוז הענק של אנשים בערים (עיור)יצר צורך ממשי של מתן פתרונות תנועה יעילים לאנשים שגרים במקום אחד ועובדים במקום מרוחק ממנו. איכות החיים של האנשים אינה מאפשרת חיים סמוכים למקום העבודה. החיים המודרניים יוצרים אזורים שונים לכל חלק של החיים. עבודה באזורי תעשייה ומסחר יוצרים צורך אדיר בתחבורה יעילה.
העולם המודרני מאופיין במחסור זמן פנוי. אנשים מנסים לקצר את זמן הנסיעות. הרכב הפרטי הוא, על פי רוב, האמצעי המהיר ביותר.
על מנת להקטין את היעילות של הרכב הפרטי יש לשפר את התחבורה הציבורית. יש לבנות רכבות ורכבות תחתיות. יש לבנות מערך של תחבורה ציבורית. יש להוזיל את התחבורה הציבורית. יש להקים מסלולים מהירים לתחבורה הציבורית. המסלולים חייבים לרשת את העיר ולא רק במקטעים.
על האנשים הפרטיים להתארגן במקומות העבודה ולקיים car pool כלומר כמה עובדים נוסעים באותה מכונית כל פעם מישהוא אחר מביא המכונית. יש לעודד מקומו עבודה לארגן הסעות יעילות. יש לבנות רשת של השכרת אופניים. רשת של שבילי אופניים שיקלו את הנסיעה. יש לעודד את מקומות העבודה לבנות מקלחות על מנת שהעובדים המגיעים ברגל או באופניים יוכלו להתקלח לפני העבודה.
יש לחנך את תלמידי בית הספר לנסיעה ציבורית. יש להעלות את קרנה בעיני הציבור. מסע פרסום יכול לעזור. תחבורה ציבורית היא אחד מבסיסי ההתנהלות הירוקה של המערכת הירוקה. התקנת ראוטרים באוטובוסים וברכבות מיזוג אוויר איכותי מושבים נעימים וידידותיות של הנהג, יכולים לעודד את האזרחים לנסיעה.
עדכון תעריפי הנסיעה הוא בהחלט יכול לעודד נוסעים. לא הגיוני שנסיעה בעיר בת חצי שעה ויותר עולה פחות מנסיעה בין שני יישובים לא מרוחקים. לדוגמא נסיעה בחיפה ממרכזית חוף הכרמל למרכז הכרמל עלולה להתמשך מעל חצי שעה ועולה 6.6 שקלים. ואילו נסיעה בת 10 דקות בין בנימינה לזכרון עולה 9 שקלים.
אחת מהבעיות המורכבות של איכות הסביבה היא זיהום האוויר.
זיהום האוויר נוצר משימוש במנועי שריפה פנימיים, אשר הופכים דלקים לתנועה, כלומר שורפים בנזין, סולר, מזוט ועוד. החום והלחץ שנוצר מהשריפה מניעים בוכנות שנותנות כוח לתחנות כוח ליצירת חשמל ולמנועים שיוצרים תנועה כמו במכוניות או במטוסים או כל כלי תחבורה אחר. ישנם, כמובן עוד מנועים לשימוש אחר אבל אלו שני סוגי המנועים הנפוצים , אשר יוצרים את מירב זיהום האוויר.
החיים המודרניים יוצרים צורך במעבר מהיר בין מקומות מרוחקים. מעבר בין מקומות עבודה למקומות מגורים, ומעבר בין מקומות עבודה למקומות עבודה אחרים לטובת פגישות או מסחר. כמו כן החיים המודרניים מספקים תרבות של תיירות וטיולים שמצריכים אמצעי תחבורה מהירים.
למעשה הריכוז הענק של אנשים בערים (עיור)יצר צורך ממשי של מתן פתרונות תנועה יעילים לאנשים שגרים במקום אחד ועובדים במקום מרוחק ממנו. איכות החיים של האנשים אינה מאפשרת חיים סמוכים למקום העבודה. החיים המודרניים יוצרים אזורים שונים לכל חלק של החיים. עבודה באזורי תעשייה ומסחר יוצרים צורך אדיר בתחבורה יעילה.
העולם המודרני מאופיין במחסור זמן פנוי. אנשים מנסים לקצר את זמן הנסיעות. הרכב הפרטי הוא, על פי רוב, האמצעי המהיר ביותר.
על מנת להקטין את היעילות של הרכב הפרטי יש לשפר את התחבורה הציבורית. יש לבנות רכבות ורכבות תחתיות. יש לבנות מערך של תחבורה ציבורית. יש להוזיל את התחבורה הציבורית. יש להקים מסלולים מהירים לתחבורה הציבורית. המסלולים חייבים לרשת את העיר ולא רק במקטעים.
על האנשים הפרטיים להתארגן במקומות העבודה ולקיים car pool כלומר כמה עובדים נוסעים באותה מכונית כל פעם מישהוא אחר מביא המכונית. יש לעודד מקומו עבודה לארגן הסעות יעילות. יש לבנות רשת של השכרת אופניים. רשת של שבילי אופניים שיקלו את הנסיעה. יש לעודד את מקומות העבודה לבנות מקלחות על מנת שהעובדים המגיעים ברגל או באופניים יוכלו להתקלח לפני העבודה.
יש לחנך את תלמידי בית הספר לנסיעה ציבורית. יש להעלות את קרנה בעיני הציבור. מסע פרסום יכול לעזור. תחבורה ציבורית היא אחד מבסיסי ההתנהלות הירוקה של המערכת הירוקה. התקנת ראוטרים באוטובוסים וברכבות מיזוג אוויר איכותי מושבים נעימים וידידותיות של הנהג, יכולים לעודד את האזרחים לנסיעה.
עדכון תעריפי הנסיעה הוא בהחלט יכול לעודד נוסעים. לא הגיוני שנסיעה בעיר בת חצי שעה ויותר עולה פחות מנסיעה בין שני יישובים לא מרוחקים. לדוגמא נסיעה בחיפה ממרכזית חוף הכרמל למרכז הכרמל עלולה להתמשך מעל חצי שעה ועולה 6.6 שקלים. ואילו נסיעה בת 10 דקות בין בנימינה לזכרון עולה 9 שקלים.